מרכז ההערכה- איך עוברים את הגשר בלי ליפול למים?
מאת ל.מ. עולם של כח-אדם | צפיות: 9,174 | תגובות: 3
זומנת למרכז ההערכה לחברה גדולה, כל הכבוד! עברת שלב ראשון של המיון לפני שהלחץ מתחיל לחפור עמוק, כמה טיפים איך להתכונן מראש למרכז ולעבור אותו בהצלחה!

הכנה עצמית לפני הגעה- "תרעיל" את עצמך לתפקיד!!
נושא המוטיבציה לתפקיד הוא החשוב ביותר- אם אתה הולך לתפקיד שאתה לא רוצה להיות בו...אל תלך! חבל על הזמן שלך ושל החברה! מכוונות למשרה היא חלק משמעותי מסיכויי ההצלחה במרכז ההערכה. תאמן את שרירי הלחיים- לחייך לחייך לחייך! חיוך שווה המון, במיוחד במרכזי ההערכה.
1. הכי חשוב- תדע לאן אתה הולך! תבדוק מראש מה המשרה, מה התנאים שלה (שכר, שעות עבודה, שם החברה).
האם היית נוסע לחו"ל בלי לבדוק מראש פרטים על המדינה שאתה נוסע אליה? לא! כנ"ל לגבי מרכז ההערכה. השלב הראשון עוזר לך להיות מכוון למשרה- אתה יודע לאן הגעת ואתה מתאים את עצמך.

2. הכר את השלבים של המרכז. מרכז ההערכה בנוי מ-3 שלבים עיקריים:

א. שלב ההיכרות- הצגה עצמית של כל מועמד, מאין בא, מדוע בחר להגיש מועמדות לחברה. למה זה חשוב? השלב הזה הוא כרטיס הביקור שלך, ככה אתה מציג את עצמך לחברה, מי אתה ולמה בחרת להיכנס לתחום הזה.
דגשים חשובים לשלב: 2-3 משפטים קצרים לגבי עצמך. תהיה ממוקד, ענייני, לא לספר דברים רחוקים מידי בהיסטוריה אלא להיות מכוון למשרה ולהגיד דברים שיתאימו למשרה אליה אתה מתמודד. הכי חשוב- להראות מוטיבציה לתפקיד!
ב. דינאמיקה קבוצתית- הקבוצה מקבלת משימה לדרג מטלות/תכונות לפי סדר חשיבות. המטרה היא להגיע להסכמה כקבוצה לפי סדר החשיבות.
דגשים חשובים לשלב: קודם כל- לדבר!! שתיקה במקרה הזה- לא שווה זהב.
החברה רוצה לשמוע אותך, היא רוצה לראות איך אתה מתנהל בעבודה בצוות, והדינאמיקה משקפת את הצוות. דבר ותן לדבר, אל תחפש לנהל את הדיון העיקר שתביא את הדעה שלך, תתבלט בלי להיכנס לדברים של אחרים.
ג. סימולציות- המטרה של השלב הזה היא לבדוק יכולת ניהול שיחה. לא מדובר בשיחה מקצועית, הבוחן לא מחפש לבדוק שאתה בקיא במושגים המקצועיים של החברה אלא שיש לך יכולת לנהל שיחה ברצף, בשפה מתאימה.
כמה פעמים יצא לכך להרים טלפון לחברת סלולר/אשראי או כל שירות לקוחות טלפוני? הגיוני שלפחות כמה פעמים בחיים. הדרך הטובה ביותר להצליח בשלב הזה, היא להיזכר באותן שיחות ולהשתמש במילים שהנציג שירות שוחח איתכם.
דגשים חשובים לשלב זה: הצגה עצמית בתחילת השיחה, תשאול לפרטיו של הלקוח, חזרה על דברי הלקוח כדי לוודא הבנה, תשאול תשאול תשאול!! ולמה?? דוקא בגלל שאתה לא בקיא במושגים המקצועיים של החברה שניגשת אליה, חשוב לשאול כמה שיותר שאלות (מהיגיון האישי) כדי לפתח את השיחה, להביע אמפטיה והזדהות עם הלקוח, להראות שהבנתם את הבעייה ושאתם פה בשביל לעזור לו ולתת פתרון מועיל, וכמובן בסוף לנסות ולמצוא פתרון יצירתי ומיידי.
תרגישו טוב עם עצמכם, תבואו אופטימיים עם גישה חיובית וחיוך ותמכרו את עצמכם.
ובסופו של דבר- בהחלט אפשרי לעבור את הנהר בלי ליפול למים
בהצלחה!!
--
דנה מור - רכזת השמה

אודות הכותב: דנה מור - רכזת השמה מרכז גיוס והשמה צפון - חיפה -ל.מ. עולם של כח אדם
http://www.l-m.co.il
לא אהבתי (0)
כדי להגיב למאמר זה עלייך להתחבר למערכת: אני מחפש/ת עבודה | אני מעסיק/ה
3. חבר’ה אל תדאגו, אני עברתי את זה ונשארתי בחיים.... תדעו שסוד ההצלחה בראיונות או מרכזי הערכה- זה פשוט להתכונן!! טיפ: כאשר קוראים לך לאחר שקיבלו את קורות החיים, כדאי לך לברר האם מדובר בראיון אישי או מרכז הערכה, כדי שתדע לקראת מה אתה בא, וכך תתכונן נפשית. זה חשוב מאוד. בהצלחה לכולם :)
חסוי | ב- 31/10/2014 01:52:01
2. יוווו מהמההם !!! כמה שזה נכון .... תודה על הטיפים ---
שרה | ב- 05/03/2014 00:59:35
1. מה שנאמר הם דברים חשובים ביותר לעבור את מרכז ההערכה בהצלחה
טאהר | ב- 21/11/2011 00:47:53