סיימתם את לימודי הטיפול? ברכותינו! עכשיו רק נשאר לכם ללמוד לשווק את הקליניקה שתקימו – לימודי המשך למטפלים
מאת חסוי | צפיות: 3,799 | תגובות: 0
רגע לפני שאתם בוחרים בלימודי טיפול באוניברסיטאות ובמכללות – כדאי שתכירו את מצבם של כלל העוסקים במקצועות הרפואה, הטיפול והייעוץ בישראל 2015 ותדעו מה צפוי לכם בתור בעלי קליניקה עצמאית 66% מהמטפלים העצמאיים מרוויחים שכר הנמוך מהשכר מהממוצע ו-38% מהמטפלים אף משלימים הכנסה במקומות אחרים, זאת למרות שהנתונים מצביעים כי הדרישה לטיפולים משלימים בישראל הולכת וגדלה, וכי הוצאת הבריאות למשק הבית הישראלי הולכת וגדלה אז מה עושים? לפניכם מספר טיפים לפתיחת קליניקה פרטית מצליחה

בישראל כיום יש כ-20,000 מטפלים ברפואה משלימה ועוד אלפי מטפלים עצמאים בתחומי הפרא-רפואה ורפואת הנפש והרגש. רובם מסיימים ללמוד, עוברים הכשרה באוניברסיטה או במכללה, פותחים קליניקות פרטיות, אך לא מרוויחים בהתאם לציפיות. סקר חדש שנערך בקרב 300 מטפלים ממקצועות הרפואה והטיפול מטעם חברת 'לטפל בעסק' מצא כי למרות ההכרה ההולכת וגוברת ביעילות הטיפולים המשלימים והפרא-רפואיים, 66% מהמטפלים מרוויחים שכר הנמוך מהממוצע (9,100 ₪), וחלק נכבד מהם (38%) נאלצים לעבוד כשכירים בשילוב עסק עצמאי, בכדי להגיע לשכר הגון.
מסתבר שמרבית פניות המטופלים מנותבות לשירותי הבריאות המשלימים והפרא-רפואיים הניתנים במסגרת קופות החולים. חלקן המועט של הפניות מגיע לשוק המטפלים הפרטי – בו פועלים עשרות אלפי מטפלים, אליהם מצטרפים מדי שנה אלפי מטפלים חדשים.
להלן הפילוחים בשוק העבודה: 59% עצמאיים בלבד, 2% שכירים בלבד, 26% משלבים עצמאות עם עבודה כשכירים בתחום עיסוק, 12% משלבים עצמאות עם עבודה כשכירים בתחום אחר.

יש לזכור ששוק מקצועות הרפואה והטיפול הפרטי הוא תחרותי וצריך לדעת להתנהל בו נכון, לרכוש את הכלים וללמוד את כללי המשחק. למרות התחרות הרבה שקיימת היום בין הקליניקות הפרטיות, מצאנו ש-37% אחוז מהמטפלים לא משקיעים משאבים כלל בשיווק ובקידום הקליניקה שלהם ו-38% נוספים משקיעים תקציב זעום הנמוך מ-2,000 ש"ח בחודש.כלומר, קרוב ל-80% מהמטפלים העצמאיים אינם משקיעים כמעט בשיווק הקליניקה שלהם.


לימודי המשך למטפלים – 'לטפל בעסק' – לימודי ניהול ושיווק מעשי למקצועות הרפואה, הטיפול והייעוץ:
מטפלים הפותחים קליניקה פרטית, לרוב אינם מודעים למשמעות של ניהול עסק. כבעל עסק פרטי עליך להיות לא רק מטפל אלא גם מנהל חשבונות, מנהל מכירות ומנהל שיווק
במוקדם או במאוחר, כל מטפל שמחכה למטופלים והם לא מגיעים משלים לימודי שיווק מעשי לקליניקה, בהם הוא רוכש כלים כיצד להרחיב את מעגל הלקוחות, כיצד לעבוד עם ערוצי שיווק שמתאימים לו וכיצד למקד את המסר השיווקי שלו.
למימיועדים הלימודים? לבעלי תעודת טיפול ממקצועות הרפואה, הטיפול והייעוץ מהתחומים הבאים: פיזיותרפיה, פסיכולוגיה, טיפול באומנות, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת,פסיכותרפיה, עבודה סוציאלית, תזונה, רפואה סינית, רפואה הודית, טיפול באלרגיות,תקשור ועוד.

תמונת מצב: קהל העוסקים במקצועות הרפואה,הטיפול והייעוץ בישראל 2015
לפי נתונים שהתקבלו בחברה 'לטפל בעסק':
· 74% מהמטפליםבטווח הגילאים 30-50. 6% בגילאים 20-30, 44% בגילאים 30-40, 30% בגילאים 40-50,20% בגיל 50 +.
· עלות מרבית הטיפולים בשוק הפרטי נעה בין 150 ₪ ל-250 ₪ (בקרב 65% מהמטפלים). כאשר נשאלו המטפלים לגבי המחיר, 60% מהם אמרו כי המחיר הולם את הערך אשר המטופל מקבל.
· מרבית המטפלים מעריכים כי 60-80% מהאוכלוסייה אינם פונים לטיפולי רפואה משלימה בשוק הפרטי משיקולי מחיר.
· אף לא אחד מהמטפלים סבור שמטופלים לא מגיעים אליו כי הם מאמינים יותר לרופאים, זה מוכיח את העלייה במודעות לרפואה המשלימה.
· כ-54%מהמטפלים דיווחו כי הסוגיה המטרידה אותם ביותר היא סוגיית שיווק העסק וניהולו בעצמם.
· רוב המטפלים(כ-69% ) הם בעלי השכלה אקדמאית של תואר ראשון ושני.

לטפל בעסק – ולעשות את זה נכון
טיפים לפתיחת קליניקה פרטית מצליחה

"להפוך להיות מטפל עצמאי זה אומר לקבל את העובדה שאתה הופך להיות בעל עסק", מעיד ותג'וי מרוז ופולינה שטרן-שלמה, המקימות של 'לטפל בעסק' – חברה העוסקת בהדרכהשיווקית בקרב מקצועות הרפואה והטיפול.
מרוזושטרן-שלמה חולקות עמנו מספר היבטים חשובים שעליכם לקחת בחשבון בבואכם לפתוח קליניקה משלכם:
1. כמה זמן לוקח להקים עסק טיפולי? – להקים עסק ולהעמיד אותו על הרגלים מבחינה כלכלית ושיווקית לוקח לפחות בין 2 ל-4 שנים. לכן, מומלץ להתכונן מראשלתקופה זו משתי בחינות: א. לוודא שיש מספיק מקורות כספיים כדי לעמוד בתקופת ההקמה, הן מבחינת ההשקעה הנדרשת להקמת הקליניקה והן מבחינת ציפיות ריאליות להכנסה. ב. להציב יעדים ריאליים לצמיחת העסק, וכך להימנע מאכזבותמיותרות שיכולות לגרום לפרישה ללא עילה ממשית.
2. האם אתם מקצוענים? – הסוד להקמת קליניקה מצליחה לא טמון רק בהיותכם אנשי טיפול מעולים, אלא גם בהיותכם מקצוענים עסקיים. כלומר, ללמוד לעומק את ההיבטים העסקיים של הקמת קליניקה, כמו שיווק, ניהול כספים ועוד. מקורות הלימודכיום הם רבים, החל מסדנאות, ספרים, מידע באינטרנט ועוד. מי שיהיה מחויב למקצוענות העסקית שלו, יגדיל באופן משמעותי את סיכויו להצליח.
3. "אני מטפל בהכל" זה כמו להיות שקוף – אחת הטעויות הנפוצות ביותר אצל מטפלים היא להצהיר שהטיפול אצלהם יכול לעזור לכל סוגי הבעיות והאנשים. מחשבה שכזו הופכת את המסר שלכם לשכיח, אחד מתוך אלפים. המפתח נמצא במציאת המיקוד השיווקי, צמצום ודיוק ההגדרות – כךתוכלו לבלוט ולגרום לכך שיזכרו אתכם. השלב של מציאת הזהות השיווקית והטיפולית שלכםיהפוך את קידום הקליניקה שלך לאפקטיבי ומדויק יותר.
4. יש מספיק לכולם– זה ידוע שיש הרבה מטפלים מסביב, במיוחד כאשר כל שנה בוגרי מכללות טריים מצטרפיםלשוק העבודה. המחשבה שעולה מיד היא – "השוק מוצף, אין מספיק עבודה לכולם.מדוע שיבואו דווקא אליי?" נכון, אומנם קיימת תחרות רבה בשוק, אך חשוב לזכורשבמקרה הזה "יש מספיק לכולם". חשוב לשמור על פרופורציות ולשאול את עצמכם– בכמה מטופלים *באמת* יש לכם צורך בקליניקה? זו רק שאלה של נקודת מבט.
5. כדי לעשות כסף צריך להשקיע כסף – אומנם רק סיימתם לשלם עבור הלימודים ועדיין לאהרווחתם כסף, אך הצורך בהוצאה כספית הוא הכרחי. כמובן שיש לנהוג בשיקול דעת, תוךתכנון ודיוק. האמת הפשוטה היא שאם ברצונכם להפוך את הקליניקה למקור הפרנסה העיקרי –אין מנוס, חייבים להשקיע כסף.
6. בבית או בחוץ?–בתחילת הדרך, ההמלצה היא להיזהר ולא להיכנס להוצאות גדולות מדי לצרכי הקליניקה.עדיף קודם כל "להשתפשף", לגבש את הזהות הטיפולית והשיווקית ורק לאחר מכןלהיכנס להשקעות משמעותיות יותר. קליניקה ביתית יכולה להיות אופציה נוחה כאשר ישלכם מרחב ביתי מופרד ומכובד, אשר מתאים לאופי הטיפול שאתם מספקים. במידה ובחרתםבקליניקה ביתית – חשוב שהיא תשדר מקצועיות, שתראה מכובדת ושתהיה אטומה לרעשים שלהבית. במידה ובחרתם בקליניקה בחוץ – קיימות קליניקות רבותשמשכירות חדרים לפי שעה/יום.


חברת "לטפל בעסק" הוקמה בשנת 2010 וכיום היאהחברה המובילה בישראל להדרכה שיווקית בקרב מקצועות הרפואה. לבירור מועד תחילת הלימודים: www.letapel.co.il

אודות הכותב: לטפל בעסק
http://www.letapel.co.il
לא אהבתי (0)
כדי להגיב למאמר זה עלייך להתחבר למערכת: אני מחפש/ת עבודה | אני מעסיק/ה
אין תגובות למאמר זה.